Jdi na obsah Jdi na menu

Deník Filipíny

28. 3. 2007

Text převzatý ze sekce Cesta po JV Asii

Jako na většině cest i tahle má místo, kam určitě nemáme jezdit a kterému se máme vyhnout. Tentokrát je to oblast jižního Filipínského ostrova Mindanao a plavba lodí z Malajského Sandakanu do Filipínské Zamboangy, ležící právě na Mindanau. Zaručené informace dostáváme od Malajců většinou při stopech nebo v hostelech, když se bavíme o naší další trase. Na lodní trase prý řádí piráti (myslí to úplně vážně), v Zamboanze zase místní Jánošík terorista Abu Sayyafa a Islámská osvobozenecká fronta Moro. Důvěryhodnější informace získáváme během plavby na Danica Joy (více na konci) od spolucestujících Filipínců. Zamboanga City, kam míříme, je naprosto bezpečná, občas se to prý semele na venkově, ale ve městech je klid. Stejnou informaci dostáváme i od immigration oficíra a poté ještě od vojenské hlídky, která nás pouští z přístavu. Díky zpoždění lodě se do města dostáváme místo odpoledne až večer. Moc času nám tady nezbývá, procházíme město, několik místních zajímavostí. Ve městě nacházíme pouze jeden levnej pension nad restaurací Chowking za 400php(180kč), potkáváme spousty žebráků, zjištujeme, že i zde jsou McD, Kfc, u každé restaurace nebo obchodu stojí policajti a kontrolují příchozí. Poprvé zde slyšíme pokřik ktrerý nás bude provázet po zbytek cesty a který nám svírá ruce v pěsti „Hej Joe“ popř. „Hej Joe, where are you going“. Nejradši to máme po několikahodinovém přesunu v 23.00, když už hodinu bloudíme po městě s báglem na zádech a nemůžeme najít levnej hotel. To se nám doslova plaší kladiva a jsme sprostý a nepříjemný. Ze Zamboangy se přesouváme na další ostrov Cebu, tentokrát letecky. Místní low cost CebuPacific Air má akční ceny letenek, které konkurují cenám za lodní lístky. Cena letenky all in je 1545php=696kč, letenky bukujem a platíme přes net v internetovývh kavárnách které jsou v každé vesnici, u přepážky říkáme pouze číslo rezervace a ukazujem pasy. Funguje to bez problémů. Z města na letiště je to kousek, jedeme tryciclem(tuk-tuk) za 30php=14kč. V Cebu na letišti je zas tahák peněz z pasažérů. Busy sem nezajíždí a taxíky jezdí 15km do města za pevnou cenu 340php=153kč. Alespon že na letišti je turist info s dobrejma mapama. Dáváme si chůzi na hlavní ulici cca 15min od letiště, odtud už jedeme jeepneyem s jedním přestupem do centra za 16php=7kč. Ubytováváme se v hotelu Ruftan za 200php=90kč, až v noci podle zvuků nám dochází, že je to hodinovej hotel. Jdeme na Magellanův kříž, vypadá dost nově na to že má obsahovat úlomky kříže který sem dovezl Magellan. Procházíme basilicu Minore del Santo Nino, pevnost San Pedro a přístav. Město se nám nelíbí, je špinavý, zchátralý, smradlavý z několika otevřených stok které městem protékají. Rádi ujíždíme rychlolodí na ostrov Bohol(1,45hod, cena 500php=225kč zpateční jízdenka). V relativně malém Tagbilaranu se nám líbí od první minuty. Voda v přístavu i celý město je čistý, vše je blízko, nikdo tu nežebrá a neleží na ulici. Bydlení v pohodlným Charisma lodge za 225php=100kč je taky OK. Dáváme si zde jeden volný den, neseme po 5týdnech všechny věci do čistírny(35php=16kč za 1kg). Není jich zas tak moc třeba já, protože jsem línej nosit těžkej batoh, mám pouze dvě sady oblečení. Jednu sadu mám na sobě, druhou pokod možno čistou v batohu. I když už jsme před tím několikrát prali, studená voda (teplá nikde není) v hotelovém umyvadle a mýdlo se čistírně nevyrovná. Obvykle to dopadá tak, že špinavá sada se po několika dnech v batohu vypere a povýší na čistou.Vyšamponovaný jedeme busem za 55php/=25kč do Carmenu. Vystupujeme těsně před Carmen, na odbočce k vyhlídce na Chocolate hills. Platíme 5php=2kč za vstup, pak si užíváme večer a noc v krajině chocolate hills(více na konci Chocolate hills). Ráno nás z kopce vyhání sluníčko který do kopce a hlavně do nás pěkně pere. Na hlavní silnici chytáme bus zpět směrem do Tagbilaranu, jedeme ale pouze do města Loboc. Vedle musea je křestanský kostel San Pedro z roku 1602, sesouváme se do lavic, připravujeme se na „výpravu“ za tajemným zvířetem tarsierem alias nártounem. Párkrát se zeptáme a nacházíme ho před restaurací na nábřeží. Po stromkách tu leze několik ochočených nártounů velikosti pěsti, nejvíce připomínají Gluma z Pána prstenů. Další zastávka je na pláži za městem Loay. Je tu příjemný sezení v malinkém resortu, kde nikdo není, stan se tu dá postavit zadarmo, pokoj je za 300php=135kč. Koupačka, válečka, vlny, za tmy odjíždíme zpět do Tagbilaranu, kde máme oblíbenj hotel i restauraci. Je tu ještě o něco levněji než v Malajsii, např čtvrtka kuřete s rýží, sosem a limetkou za 37php=17kč. Přímo z Tagbilaranu chceme odlétat do Manily, večer nám letenky s Petrovo kartou nejdou zaplatit, ráno to zkoušíme s mojí, ale letenka je už 4 násobně dražší. Kupujem tedy letenky z Cebu, (stejně máme zpáteční lístek na loď) do Clarku což je 2hodiny severně od Manily naším směrem.

Náhledy fotografií ze složky Filipíny

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Buy Passport,Driver License,Age & ID Card,Visas: Email: genuinedockies201@hotmail.com)

(James Genuine, 20. 6. 2018 14:45)

Buy high quality Real Passports, Visas, Driver's License ,ID CARDS, Marriage certificates,

Diplomas, Birth Certificates, Credit cards, Utility bills, Social Security cards, Resident

permits, Death certificates, Seaman cards, e.t.c

We are a team of highly experienced and sophisticated IT professionals with many years of

experience in producing high quality documents of all categories.

We offer original high quality real and not real passports, driver driving, ID cards, stamps,

birth certificates, diplomas, e.t.c for almost all countries in the world mostly countries

like: US, AustrAalia, Belgium, Brazil, Norway, Canada, Italy, Finland, France, Germany, Israel,

Mexico, Netherlands, South Africa, Spain, United Kingdom, e.t.c

This list is not complete.

For additional information and to place your order, just contact us by email, skype or phone.

Contact:

Email:.......: ( genuinedockies201@hotmail.com )

: ( genuinedockies201@gmail.com )

Whatsapp:.......: +380667669606

Skype Id:.........: lugert2

Do not hesitate to contact us by email or call at any time and in any discretion.

TOPICS:

BUY REAL AND Not-Real PASSPORTS:

BUY REAL AND Not Real DRIVING LICENCE

BUY REAL AND not real IDENTITY CARDS

Contact:

Email:.......: ( genuinedockies201@hotmail.com )

: ( genuinedockies201@gmail.com )

Whatsapp:.......: +380667669606

Skype Id:.........: lugert2

Šance

(gabi, 18. 3. 2013 15:14)

Čau vespolek. Všichni mluví o tom, že se objevila ojedinělá metoda, jak vydělat peníze - jak pro ženy, tak pro pány.. Sama si takto vydělávám už od ledna a je to až neuvěřitelné :) Stamiliony tím nevydělám, ale i tak, dokud můžu, tak toho využívám na maximum! Čekujte www.CervenaCerna.cz

MdUdsAfpTkpiyJIC

(rvtqwr@oklcyu.com, 27. 2. 2010 17:31)

6lXTk4 <a href="http://aakdkxpsebut.com/">aakdkxpsebut</a>, [url=http://oyvogrpggugu.com/]oyvogrpggugu[/url], [link=http://gozqegrecljc.com/]gozqegrecljc[/link], http://tpktgupjdvdu.com/

dekuju

(Honza, 29. 12. 2009 10:21)

kluci, moc vam dekuju za suprovej clanek, jsem ted na filipinach a zatim jsem trpel tyden v hroznejch dirach na Luzonu, zitra jedu na Bohol, diky za rady, jo a ta noc na choco hills musela byt perfektni, chapu, ahoj Honza